رویش
رویش

در نگاه الگوی تعلیم و تربیت رویش، مدرسه به عنوان یکی از کانون های مهم پیشرفت کشور در نظر گرفته می شود که در جستجوی تربیت دانش آموزانی تکلیف مدار، مسئول و دغدغه مند نسبت به زندگی خود، دیگران و آینده جامعه است. دانش آموزانی انقلابی و آرمان خواه، دارای هویت ایرانی اسلامی که در راستای اهداف ارزشمند انقلاب اسلامی قدم برمی دارند. الگـوی رویـش یادگیـری را از رهگـذر حـلّ مسـئله دنبـال میکنـد. در ایـن رویکـرد، دانشآمـوز یــاد میگیـرد نسـبت بـه اطـراف خـود حسـاس بـوده و مسـائل مختلـف را در وهلـه اول بتوانـد کشـف کنـد و سـپس ّ تمـام و یـا قسـمتی از آن مسـئله بدانـد. پـس از طـی ایـن مسـیر، دانشآمـوز تمریـن میکنـد خـود را مسـئول حـل مسـئله را در یـک چهارچـوب و رونـد منظـم تحلیـل کنـد و سـپس بـه تنهایـی یـا در همـکاری بـا همگروهیهـای خــود راهحلــی مقبــول بــرای آن ارائــه دهــد. در ایــن فرآینــد دانشآمــوز بــاور میکنـد کــه میتوانــد مسـائل واقعــی اطــراف خــود را حـل کنـد، افقهــای ذهنـش فراتــر میرود، اعتمـاد به نفـس او تقویــت شـده، مفهوم هویـت در وجـود او شـکل گرفته و تقویت شـده و بــرای حــل مســائل بزرگتــر آمــاده میشـود.
مسئولیت پذیری: احساس مسئولیت دانش آموزان و کادر مدرسه نسبت به مسائل مدرسه
برنامه درسی: برنامه ریزی درسی مسئله محور
تعامل با اولیا: تحقق اصل والیت والدین و احیای جایگاه تربیتی خانواده هابه منظور تربیت دانش آموزان مسئله محور در فضای خانواده
کرامت نفس: تقویت و توجه به تکریم دانش آموزان در راستای مسئله محور کردن آنها
زیست مدرسه: راهبردهای کلیدی در اصلاح زیست مدرسه
مربی محوری: ارتقای شانیت معلمی به مربیگری به جهت بسترسازی تربیت دانش آموزان مسئله محور
جهت مشاهده جزئیات بیشتر کلیک کنید rouyesh.school